måndag 22 februari 2010

Vår?

Näpp, inte riktigt. Även om jag har inhandlat tulpaner, och fastän jag har “planterat” narcisser i min glaskupa, så verkar den lysa med sin frånvaro. Och det är väl inte så konstigt, vi i är ju knappt i slutet av februari, det ska vara så här nu! Lika bra att vara glad för att det är snö, och inte regn å slask. Och lika bra att längta lite till efter våren, för sen kommer sommaren i en rasande fart och hösten och sen var det visst vinter igen. En sak i taget, eller hur det nu var :-)

Undrar om det kommer bli en vårflod inne hos mig, med tanke på vilka högar som ligger utanför?

DSC01120_redigerad-1 DSC01121_redigerad-1 DSC01122_redigerad-1

Må så gott!

P.S Snygga rutiga kökshanddukar från Färg & Form, eller hur? :-)

7 kommentarer:

Evas Bloppis sa...

Hej Hej ja det är stora vallar överallt .Att inte tala om i alla vägkorsningar .Kanske som du säger vi kommer att flyta bort när de smälter ;)
Igår hade vi kanonväder men kallt .Längtar så efter våren nu .

Ha de gott Ewa

Vera sa...

Åhh, jag längtar oxå så efter våren - men vi har fortfarande snö och smällkallt så längtan är just vad det är ;)

My sa...

Det ser härligt ut! Jag längtar hem... Det ska va mycket snö! Jag vet inte hur många sportlov som mamma tvingde ut mig på skidor fast det bara var frost i gräset. "Ut och åk skidor med dig, det är ju sportlov" Nä, ordentligt med snö ska det vara ;)

Fast du... det kanske är bäst att du köper en eka iaf... just bara i fall om att. Det är onekligen MYCKET snö *hihi*

Kram

Malin sa...

Hej!

Ja, det är väl som du säger! Det vore konstigt om våren var här nu. Det är ju "bara" februari. Men man längtar ju så. Du har verkligen ett härligt kök =)

Kram Malin

Karna sa...

Ikke vår i sikte her heller....men den kommer, bare litt i seneste laget....Vi får håpe på en mild og fin påskeferie...kan håpe på at alt av snø er borte til ferien....

Hanna sa...

Så fint du har det.
kram
Hanna

Fröken Fräken sa...

Ja, finge jag välja skulle jag välja vad som helst förutom snö och -25! Hellre regn faktiskt... men på dina bilder ser jag främst ett väldigt mysigt kök!