lördag 10 april 2010

Detaljer!

Tänk att det är ljust igen, och man kan se detaljer (mullvadssyndrom i flera månader). Vissa syns mer än vad man vill att de ska, men de tänker jag inte skriva om här…hmm :-) Har haft lite storstädning under ledigheten, och märkte snabbt att gamla/orustade bostäder är inte städvänliga. Eller på ett sätt; man kan ta i lite utan att va rädd att det ska skrapas (som jag vill ha det). På ett annat sätt inser man att man bör vara ytterst försiktig, det kan nämligen trilla bort mer än vad man önskar! I vilket fall så insåg jag vilken skatt vi bor i, börjar bli nyfiken på vem som skavt omkring här innan oss? Ska nog försöka rota runt lite, spännande!

Lite detaljer (som ska synas) i dagsljus!

DSC01213_redigerad-1 DSC01214_redigerad-1 DSC01210_redigerad-1
DSC01206_redigerad-1 DSC01205_redigerad-1 DSC01212_redigerad-1

Ha en trevlig helg!

4 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Vackra detaljer ni har i ert hem. Ett äldre hus med dold charm är vad jag också önskar mig.


Kram Linda

Fröken Fräken sa...

Jag tänker som så att den här vita lantliga stilen är väldigt tacksam. Det gör inget att det blir lite skav här och där, det blir bara vacker patina. Bor man i en modern minimalistisk miljö så syns ju varenda ludd och spricka hur tydligt som helst och stör...

Malin sa...

Hej!

Kakelugnen verkar ju vara helt underbar! Sen gillar jag golvet också, är det klinkat med vitt och svart eller vad är det för slags golv? Gamla dörrar som öppmas med nyckel är ju också hur mysigt som helst.

Må så gott.
Kram Malin

Helena Dovier sa...

Jag säger bara en sak: charm på hög nivå! Jag önskar att det fanns lite mer av den varan inbyggd här i mitt hem...

Förresten, kul att få kvitto på att Bruka-ljushållarna var värda sin fyndfaktor :-).

Kram från Helena