fredag 11 juni 2010

Nästan lite Italien!

Cykelfest! Var nog bland det roligaste jag varit med på!  Det hela gick av stapeln i lördags. Kanonväder. Supertrevliga besök. Mycket trevliga matgäster.

Det hela går alltså ut på att man cyklar runt till olika par och blir bjuden, eller bjuder på olika rätter. Det som är så himla roligt är att man inte förrän precis innan får reda på var man ska. Helt okända, eller ja, stan är ju liten så man känner ju ingen, men kanske inte umgås. Par blir ihopsatta med minst två par till. Allt sker på tid, och efter efterrätten så sprättas det sista kuvertet och man får reda på var dansen ska hållas. Kan lova att jag aldrig har sett så många cyklar utanför vårt värdshus :-)

Jag längtar till nästa år!

DSC01368

Så här mysigt hade vi det; färsk pasta, kyckling med citron, parmesan, sallad och mycket vin! Tack L för att du frågade om jag ville vara med; supersköj!!!

Trevlig helg!

3 kommentarer:

Hemma hos Razzel sa...

Cykelfester verkar som ett bra sätt att lära känna sina grannar!
Det är bara lite tråkigt för oss som inte har någon sambo som aldrig blir bjudna... ; (

bokhyllan sa...

Cykelfest låter mycket trevligt! Själv cycklar jag sällan. Hm, undrar om jag skulle fixa det? Skulle nog få träningsvärk eller åtminstone behöva ha en mjuk kudde på sadeln. =)

UllaMona sa...

Låter så skoj med cykelfest...jag cyklar ofta till jobbet och har nu insett att min rumpa behöver en gelesadel även om den är rund:-)
Kram